Sint-Janslyceum rijksmonument

Op maandag 9 september 2019 is het  Sint-Janslyceum officieel een Rijksmonument geworden.

Rijksmonument

Op maandag 9 september is het gebouw van het Sint-Janslyceum officieel een Rijksmonument geworden. De directeur van de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed overhandigde de rector het besluit van de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap dat ons gebouw is aangewezen als rijkmonument. Dit in aanwezigheid van de zoon van de architect, de heer Hans van der Laan, zelf ook architect in Antwerpen. De monumentale waarde van het pand is volgens de minister gelegen in de schoonheid en de cultuurhistorische waarde van het pand. Het gebouw wordt gezien als een evidente mijlpaal in de ontwikkeling van de architectuur.
Ons pand is in 2010 met ruime meerderheid van de stemmen verkozen tot het mooiste schoolgebouw van Den Bosch. In 2011 werd het gebouw tot gemeentelijk monument verklaard. We zijn nu heel blij dat er ook nationale waardering is voor ons gebouw. Mooi om dagelijks in zo’n bijzondere omgeving te mogen leren en werken!

Lees ook:

"Het buiten in de ban van het binnen"
Het Sint-Janslyceum als gebouw van het plastisch getal
Auteur Hugo Heijker
Te bestellen via school (administratie@sjl.nl). Kosten € 5,= per stuk (inclusief verzendkosten).

@Nieuwsbrief 1, december 2019