Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het was een geweldig succes.

Reünie van zaterdag 25 mei 2019

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het was een geweldig succes. Ruim 1400 leerlingen en meer dan 100 (oud-)personeelsleden waren aanwezig op deze zonovergoten dag. Het kon niet beter. Bijna iedereen begaf zich naar de binnentuin, waar de cateraar in een sfeervolle ambiance een zogenaamd “Foodplein” had opgebouwd. De sfeer was uniek en de reacties die we na afloop mochten ontvangen unaniem lovend. Voor de wat ouderen onder ons hadden we een speciaal plekje ingericht in de personeelskamer. Daar werden diverse koude en warme hapjes geserveerd, ook daar mocht het aan niets ontbreken.

Wij vonden het ook bijzonder dat onze oud-leerling Paul Kitzen ervoor gezorgd had, dat ook het door hem gebrouwen bier ”De Bossche draok” (dubbel en triple en Bosch Blond) te verkrijgen was. In de nieuwbouw van de school was een speciale voor deze gelegenheid samengestelde expositie te bewonderen van zes oud-docenten. Daarvoor was veel belangstelling. In de bijzondere hal bij de ingang (naast de mozaïeken van Marius de Leeuw) stond voor deze gelegenheid een “foto-booth” opgesteld. Een fotozuil om samen met de vrienden van vroeger nog een blijvende herinnering vast te leggen en mee naar huis te nemen. We zagen ook veel personeelsleden op de foto gaan.

Het Rode Kruis en de beveiliging hebben nauwelijks iets te doen gehad. Dat is toch typerend voor de gemoedelijke en open sfeer van onze school. Oud-leerling Arjan van der Laak organiseerde voor alle reünisten een after-party in zijn café in de binnenstad. De organisatie nam met een goed gevoel afscheid van vele oud-leerlingen en collega’s. Wij denken zeer zeker, op termijn, voor herhaling vatbaar.

@Nieuwsbrief 1, december 2019